torstai 6. lokakuuta 2011

Hemmafruaktigheter


Idag hade jag konstigt mycket energi över
I slutet av jobbdagen satt jag bara och längtade hem till dammsugaren och till att fixa och feja i hemvrån
Det behövdes verkligen kan jag säga!
Jag dammsög, skurade, torkade damm, städa vessan, tvättade & hängde kläder, plockade och arrangerade.
Verkligen duktigt! Och oj, va skönt det känns i hela min varelse när lilla huset är städat och hembonat! Mmm, njuut.
Sen for jag och Simon ut och åt oss proppmätta.
Och believe it or not, men energilagret var inte slut ännu.
Därför *stinker* nu vårt kök av jordnötssmör och mina Amerikanska peanut butter chocolate chip cookies ligger och sväller i ugnen.

Jag hade nämligen laddat upp med massa ingredienser "ifall att".
För alltid när jag skall baka något gott, så ska det antingen vara grädde eller blockchoklad i receptet, och jag har aldrig det hemma.
Och nu när jag äntligen har det, så hittar jag ju aldrig de recepten som krävde de ingredienserna, just typical!

Men, jag hitta iaf dessa cookies, men jag börjar fasa för att de inte uppfyller mina förväntningar. Det känns som att jordnötssmaken redan står mig upp i halsen, bara av själva lukten.
Hoppas de smakar bättre än de luktar iaf.

Men, åter till det här med att ha det hembonat.
Det är konstigt hur välgörande renhet och mysighet är för själen.
Mysbelysning i fönstret och sköna golv att gå på gör att hela jag mår bra.
Stressen försvinner och friden lägger sig över mig. Skönt.
Speciellt nu på hösten är d skönt som bara va att bara sitta och njuta.

Så jag slutar här, med känsla av må-braighet :)
Och Jeremy Camp på Spotify.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti