tiistai 1. helmikuuta 2011

Lagertömning av Johanna

Det här va ju skoj!

Aldrig har ja skrivit så här många blogginlägg på en och samma dag :)
Kanske det beror på att jag är sjuk
och har trängt bort alla måsten och planeringstankar

Jag kallar det min egen personliga lagertömning
allt sånt som har samlats och väntar på att få komma ut
nu släpper jag det, fritt och farligt,
för vem vet vad som kommer ut

Flödesskrivning kan man kalla det
låter tankarna löpa fritt
sväva fram på åsnebryggor
å minnen

Jag är ynklig när jag är sjuk
Stackars, stackars mig
De e nog bäst att vara själv, så att jag inte orsakar öronavfall hos min man som måste lyssna på min klagan

Jag bjuder på en insikt:
"Man kan inte leva på det förflutna, åtminstone inte när man har mera än halva livet framför sig. Man måste skapa nya, fina minnen varje dag, som man samlar på för att sedan plockas fram på äldre dar, dyrbara minnen som hanteras varsamt."

Jag är bra på att leva på minnen, drömma mig tillbaka, stanna i tiden
Jag läste en gång att minnen är Guds gåva till människan, förmågan att minnas och glädjas genom att i minnet återuppleva gångna stunder
Jag känner mig inte gammal, åldern definierar inte mig, men jag är en drömmare
Jag strävar både framåt och bakåt, är bra på att visionera men också på att bevara
Traditionalist och visionär i samma person
Inte konstigt att jag är splittrad ibland

Jag är naiv och gillar inte att ifrågasätta saker och ting
Då blir jag rädd, det kan ju rubba min världsbild
jag vill ha kontroll, vara trygg i min egen förvissning
tack och lov får jag inte stanna där för alltid
för vissa utmanar mig och tvingar mig ut
ut i världen för att hänga med
det är bra

Oj, oj, ja tänker nog alltför mycket
från det ena diket till det andra
har svårt att hålla mig på vägen

men var inte orolig
jag mår bra
ibland måste man få vara lite förvirrad, och förvirrande
och skriva en massa nonsens som ingen orkar läsa
men som skrivs bara för att få finnas till
erkännas som tankar
och bli svart på vitt

nu är det inte stackars mig längre
nu är det stackars dig, som får plöja igenom mina tankar ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti