torstai 4. marraskuuta 2010

It's been awhile...

Ja, sannerligen e d längesen jag skrivit något i bloggen.
Nu när jag är ensam hemma med katten och S är på träning, så passar jag på.
Vad har hänt sen sist?
Jo, jag har inrett vår lägenhet med nya gardiner som blev jättefina :) köpt blommor, hängt upp tavlor på väggarna, och OJ vad en tavla gör för en vägg!







Som bröllopsgåva fick vi en tavla av min kära fammo, med motivet en solnedgång från villan med en eka och aftonrodnad. Den e jättehärlig och man kan sitta å drömma sig bort i den hur länge som helst!







Idag har jag feber å måste fara hem från jobbet mitt i dan, som tur är har man goda vänner som kan hoppa in och vikariera! Imorgon är det Höstdagarna i Tammerfors och jag är lite nervös över om jag ska hinna bli frisk tills dess, men jag får bara preparera mig med mandariner i massor och be att jag blir frisk!

På jobbfronten går det både upp och ner. Förra veckan var en riktig berg-och-dalbana!
På tisdagen hade vi möte med ungdomsrådet och allt kändes helt fantastiskt, att Gud har verkligen något på gång i Munsala, speciellt för ungdomar.
Sen på fredag blev det en konstig ungdomssamling och samma på lördagstemat på lördagmorgon, den goda stämningen ville bara inte infinna sig. :(
Jag började fundera på hur man får folk att trivas.
En god stämning hänger på alla i gruppen, visst kan man som ledare försöka vara glad och muntra upp schacket, men ju fler som hjälper till desto bättre!

Problemet är att jag alltid har haft svårt att sätta upp ett mål eller motiv för det jag gör, så att jag vet vart jag strävar. Jag är en sån som ofta helst bara flyter med och har övningar för övningarnas skull, vilket är fel. Jag har alltid tyckt att det är svårt att sätta upp mål, men ack så nödvändigt!
Så nu får jag ta mig en funderare över vad jag vill med varje träff och samling, och verkligen kämpa för att uppnå målet.

Elsa sitter å gnäller och vägrar äta sin blötmat, och vi undrar vad hon har fått för fel? Det är inte likt henne att inte äta blötmat. :(

En annan sak som hänt är att jag har fått mina papper, efter 6 års härliga studier! Så nu kan jag titulera mig Filosofie Magister, eller "filosof" som någon föreslog.
Det sista passar ganska bra in på mig, eftersom jag är en riktig flummare.
Att studera passar mig jättebra, jag älskar att lära mig mera och riktigt få analysera språk och böcker är min grej!

Jag märker också att det är längesen jag skrev nån låt, jag vet inte vad det beror på, men jag har svårt att få ihop texter, melodier kommer av sig själva, men texter är knepigare.
Det är svårt att få det att låta äkta, och att undvika klyschiga formuleringar.
Dessutom borde jag hinna "tanka" lite också, och inte bara ge och se min tro som ett jobb.
Att gå på gudstjänst utan att ha en uppgift där, bara gå för att möta Gud och få kraft och förlåtelse.

Godspeed - Dixie Chicks e en bra låt som jag lyssnar på just nu!

Detta blev ett ganska osammanhängande inlägg, men det får bli så. Lite stream-of-consciousness writing, väldigt modernistiskt!

2 kommenttia:

  1. Oj så snygga sovrumsgardiner ni har!! :D Jag var ute med mommo och Adam i lekparken mittemot Simons föräldrar idag, så då tittade jag mot ert och undrade om du månne var hemma :) och då såg jag också lite av de orange gardinerna i vardagsrummet :)

    VastaaPoista
  2. Ha ni prövat nå andra sorter av blötmat? Kanske Elsa e lite "krantto" å vill ha nåt annat märke eller nån annan smak.

    VastaaPoista