tiistai 21. syyskuuta 2010

Téstund och tovigt hår


Just nu sitter jag och dricker mitt favoritté: Rooibos Vanilla Tea, även kallat "Kanadatéet" i vår lilla familj.
Sätter man till en sked honung blir det jättegott!

Jag är stolt över mig själv. Jag motstod frestelsen att göra hemmalagad kola. Men det kan ha lite att göra med att vi inte hade något smör kylskåpet.
Så det fick bli té och morot istället.

Elsa sparkade morotboll över hela hemmet igårkväll, och det var en lustig syn!
Vill man ha underhållning: Skaffa katt!
Nu börjar S domestisera lilla Elsan, han vill ha henne till innekatt igen, vilket kan vara ett hopplöst företag om jag får säga vad ja tror.

Efter första jobbpasset med barnen idag kändes det riktigt bra.
Jag tänkte att oj, kanske jag klarar mig genom dagen utan huvudvärk. Men icke.
Under andra passet spände jag käkarna så hårt eftersom jag blev stressad så när jag kom hem blev det snabbt mat och sen 1h vila innan det var dags för basket.

Jag trivs väldigt bra med mina jobbtider, kväll, morgon, kväll, morgon, kväll. Variation förnöjer och jag gillar att göra upp mitt eget schema. Jag borde sätta upp min anslagstavla på väggen, men vill inte förstöra den nya tapeten. Där kunde jag sätta alla mina "To-do" listor. I nuläget e tavlan alltför liten och redan proppfull med massa lappar. Busy woman.

Mmmmm, va té kan vá gott!!!
Nu ska jag sätta på en kanna till och sen dags för dagens idol. Spännande att se om Elin slapp vidare!

Jo, och förresten, tovigt hår har att göra med min permanent, och det tovar alltid till sig på ena sidan och är svårt att reda ut. Men det är smällar man får ta, som mamma säger: Vill man vara fin, får man lida pin!

Idoldags!

2 kommenttia:

  1. Hejsan du söta!! Brukar kika in på din blogg emellanåt, och nu lägger jag till dig i lista på min sida! Om du misstycker är det bara att säga till så tar jag bort dig! Så måste jag bara säga att jag blev ännu mer sugen på att köpa ett elpiano då jag läste ditt fina inlägg.... För att lära mig spela, och få utlopp för mina känslor.. ;o) Många kramar!//Anna

    VastaaPoista
  2. Hej Anna! Oj, va roligt att du tittar in på min blogg. Jag blev glatt överraskad och peppad att skriva mera. Roligt att någon läser :) Såklart får du ha mig i din lista. Och angående elpiano så måste jag säga att det är en fin investering om ett riktigt piano känns för stort och seriöst fastän klangen nog är bättre i ett "riktigt" ett. Men elpianot är där någonstans mitt emellan, riktigt passligt för hobbyspelande och "emotionell kreativitet" :)
    Ha d gott!//Johannamaria

    VastaaPoista