maanantai 8. marraskuuta 2010

överväldigande insikt

"Kom till mig alla ni som är tyngda av bördor, och jag skall ge er vila."
- Jesus

Vilket ansvar
Känns överväldigande
Rädd för att svika
och göra besviken
Rädd för att inte räcka till
Svaghet
Vill så mycket
Tårar i självömkan eller?
Alla andra
och lilla, lilla jag
store Du
Hjälp mig
Tack eller varför?
Kan jag, kan Du?
Du har lovat att bära
men hur vilar jag?
i Dig...

Tar jag på allvar
kvalitet eller kvantitet
Tack och lov
är Du större
än mitt kontrollbehov
mina tvivel
mina misslyckanden
mina tårar
Jag har kommit för långt
för att ge upp nu
du lämnar mig inte
du har lovat!

Please, raise me up to more than I can be

för jag klarar det inte själv





2 kommenttia:

  1. Så otroligt fint skrivet! :D // Rebecka Å

    VastaaPoista
  2. Hej hopp på dej. Fint skrivet och fin blogg du har. Bra beskrivning av dej själv till höger.. Känns som nåt jag också skulle ha kunnat skriva om mej..:-) Hoppas allt är fint med dej annars. Många kramar.

    VastaaPoista