perjantai 10. syyskuuta 2010

Jobbelijobbjobb

Idag är det fredag, och jag gillar.
Det betyder att jag jobbar hemifrån idag och planerar inför kvällens ungdomssamling.
Jag trivs väldans bra med mitt jobb och egentligen allt som har med jobbet att göra känns meningsfullt.
Jag är alltså ungdomsledare i min hemförsamling.
Jag känner tydligt att Gud har gett mig detta jobb, för det passar mig så bra :)
Detta eftersom jag får:
- tjäna Gud bland ungdomar och barn
- nytta av nästan alla mina talanger (jag väntar ännu på hur språk kommer in i bilden eftersom jag studerat det)
- visionera och vara mycket mycket kreativ, vilket jag trivs med
- lägga upp verksamheten i princip själv
- planera och organisera, vilket passar mig

Jag har tänkt att det är nog sällan man får ha ett jobb där man trivs så bra att man VILL åka på fortbildning och bara lära sig mera, för att kunna utveckla verksamheten mera. Jag är väldigt lyckligt lottad!
Och fastän jag knappast är världens bästa ungdomsledare så spelar det som helst ingen roll, för jag är den jag är, och jag kan bli använd, det vet jag.

Baksidan är dock att det medför ett så stort ansvar, och ofta kan jag bli nedtyngd av att jag inte når upp till mina egna förväntningar, eftersom jag inte alltid ser frukten av mitt arbete, vilket i och för sig är bra så att jag inte sätter mig på för höga hästar.

Jag måste lära mig:
- att fästa blicken på Jesus och låta Honom bära, då känns mina misslyckanden inte så farliga, för de kanske inte ens är misslyckanden.
- att balansera min tid
- att inte vara så invecklad och komplicerad
- att inte fundera alltför teologiskt ibland.

Ikväll är det dags igen, och jag ska fundera med ungdomarna om "Inställning och Attityd", en grej som jag tror är viktigt att prata om.
Jag tror att vi väljer vår inställning och att det valet är avgörande för hur vi ser på saker och ting.

Så nu ska jag ut och gå i det mulna höstvädret och fundera på andakten i friska luften.
Det ska bli skönt!

Jag länkar här en video som jag tycker bara är för bra!
Tim Hughes med "When the tears fall"
http://www.youtube.com/watch?v=o1aFCHwhTx4

Kolla gärna in denna också!
http://www.youtube.com/watch?v=FRJEBC-rCtc

Fredag-dag-fri-fred

1 kommentti:

  1. jag glädjas med dig att du har så fint jobb där du trivs och som passar för dig perfekt! Du är fin!

    VastaaPoista