perjantai 16. joulukuuta 2011

Välsignad dag, Oh Happy Day!

Jag har haft en särdeles jättesuper välsignad dag idag!
Vem hade trott det när jag vaknade i morse kl. 06.30 och måste hoppa i duschen för att cleana upp mig inför Julfest nr. 1 i skolan?
Inte jag.
Men det blev så mycket bättre än jag någonsin hade kunnat tro!

Oj oj, ja e så glad så jag spricker snart!
Det är nog fantastiskt att få tjäna en Gud så stor som Gud.
Wow, vilket liv Han ger mig!

Första julfesten var som sagt i skolan med en projektgrupp bestående av både finländare, Nepaleser och Pakistanier.
Det var roligt att få hålla i trådarna för en sådan fest och man kom närmare de studerande.
Fast det blev en aning spänt läge i kafferummet en gång, men det är en annan historia. :)

Julfesten ikväll var jag inte alls orolig för, för hjälpledarna skulle ju dra den.
Och det gjorde de med bravur!
De var jätteduktiga och stämningen var på topp!
Enligt mig så var Jultablån som de framförde den bästa delen av programmet, och de gjorde det så otroligt vackert och fint.

Sen blev det andakt och det var en sådan härlig, gudomligt närvarande atmosfär ikväll.
Jesus var verkligen mitt ibland oss.
Jag är så glad för hjälpledarnas skull att Gud har kallat dem att vara Hans, och att Han leder dem och väcker deras längtan. Och alla andra ungdomars också för den delen.
Det är så fantastiskt att se deras ögon, och ni vet vad jag menar med "öögona". ;)
Det är så roligt att arbeta med dem, och jag trivs så otroligt bra med mina båda jobb!
Tänk vad bra Gud kan ordna det för mig :)

Jag har så lätt att fästa mig vid människor. Det går automatiskt och av sig själv. Jag bara börjar tycka om dem och måste säga det till dem.
Åt min klass i GLG så sa jag sista gången: "Well, I love you" och ikväll måste jag bara säga åt mina ungdomar hur fina och härliga de är. Det är något som jag verkligen tycker och de behöver få veta det!
Jag bryr mig inte om ifall folk tycker jag är löjlig, sentimental eller pjaso, jag säger i allafall som jag känner!

Så TACK till vår Gud, för det var helt Din förtjänst!

"Han skall ge dig regn när du sår på din åker, och markens gröda skall bli rik och frodig."
Jesaja 30:23

Amen säger jag bara. Amen!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti