perjantai 11. maaliskuuta 2011

Idag va' d nära...

Idag slog den till igen: min impulsivitet, å ja tänkt nästan följa den, igen.
Efter att ha varit på jobbmöte så fick jag en oförklarlig lust att gå och köpa mig en elektrisk akustisk gitarr, så jag gick in i Fazer's Musik till gitarravdelningen.
Där börja ja pröva mig fram, för man kan ju int bara stega in i affären å köpa en gitarr på studs, man måst ju åtminstone "låådas" att man är en eftertänksam person.
Egentligen vila ja ju bara ta den svarta Fendern å pack in den å ta med den hem!
Men ja satt snällt å knäppt på samma ackordföljd på varje gitarr, försiktit så klart för ja e jo int så bra på att spela så ja tyckt int att heila världen sko hör.
Ägaren kom å diskutera meé me å ja lät gladeligen honom spela liti på dem åt mig så att ja sko hör skillna.
Ja va nog ganska så övertyga om att ja vila ha Fendern, men mitt förstånd styrde så jag gick ut med orden "Ja, ja ska funder på saken, ja veit jo att han finns jär."

He skojigt hur händelser kan länkas ihop utan att ja ha planera d.
Igår så hört jag å S på Francesca Battistellis "Free to be me", å det va kärlek vi första öronlyssnet! En rivig låt som bara utstrålar positivitet!
I allafall, i den så sjunger hon om en Fender som hon har bucklor i, och jag måst ju ha lagrat den omedvetet på något sätt eftersom jag drogs till Fendern idag.

http://www.youtube.com/watch?v=EKSQjSdU8VA

Jag följer lite Pippis filosofi när hon är ute å flyger med Tommy och Annika i sin bil och de säger: "Men Pippi, bilar kan ju inte flyga", och Pippi säger: "Tänkte ja inte på", och då börjar de ju förstås sjunka.
Men jag har nog fått lida för min impulsivitet också, och den är inte alltid bra.
Men den är en del av mig, jag må då framstå som lite korkad eller dum, men ibland tycker jag det är ok att bara följa vissa nycker man har, livet blir lite mera spännande då. :)

Så vi får se hur det blir med Fendern.
Maybe, someday,
maybe, today...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti