keskiviikko 26. lokakuuta 2011

Goda gåvor stavas välsignelser

Jag bara måst skriva idag, för idag har varit en bra dag!
Inte en dag som alla andra när jag dimper ner i baksätet ljudligt suckandes och förväntar mig medlidande från mina medpendlare.
Nej, idag var inte en sådan dag.

Idag var en god gåva från en god Fader.
Jag kan räkna välsignelserna som jag fått idag.
Jag skall dela med mig, men först pris och ära till Honom som gav mig solskensdagen!
Jesus säger:

"Finns det någon bland er som ger sitt barn en sten när han ber om bröd
eller ger honom en orm när han ber om en fisk?
Om nu redan ni , som är onda, förstår att ge era barn goda gåvor,
skall då inte er fader i himlen ge det som är gott åt dem som ber honom?"
Matteus. 7:9-11

Idag var en bra dag. Och jag är tacksam. :)
Franskalektionen gick bra och jag fick kontakt med mina studerande, blev mänsklig, vill jag kalla det.
Atmosfären bland kollegorna var fin idag. Jag kramade till och med mina två k-vänner.
Projektmötet funkade och börjar äntligen bära frukt och leda nånvart.
Jag fick mycket hjälp med saker jag inte visste eller är så bra på.
Jag fick undan bördor som har hängt över mitt huvud i en månad nu. så skönt!
Övningen med lovsångsbandet ikväll gick bra och jag är evigt tacksam över att ha dem med.
Det är skönt att lovsjunga, man blir glad, lugn, trygg och fridfull.
Jag gjorde en människa glad genom att berömma hennes insats. Jag hoppas hon blev glad.

Jag tror att det här var goda gåvor från min Pappa i himlen.
(Min andra pappa är i Barcelona och svänger runt med mamsen och avnjuter en välförtjänt semester.)
Jag är glad, och varje dag är ny. Vi får se hur det blir imorgon, men idag kan jag njuta, och nu blir det Plättar! :D

Jag ser fram emot lovsångsmässan på söndag kväll, jag hoppas att folk kommer och att det blir bra. Jag är så glad att få tjäna Gud, Han berikar mitt liv så mycket!

Tack!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti