sunnuntai 16. lokakuuta 2011

En välsignad helg

Den här helgen har varit jättebra.
Jämfört med förra helgen då allt var jobbigt, och helgen före det, så har denna helg varit superb.
Det beror helt säkert på att jag har Höstlov nästa vecka och ingen undervisning.
Men det är också på grund av en hel massa andra saker som denna helg har överträffat mycket.
Här kommer ett litet sammandrag:

Fredag:
En ledig fredagkväll på grund av ett gott beslut att låta Nätet ta Höstlov.
Både för mig och ungdomarna.
Det blev en Date Night med min hubby.
Vi körd iväg till Vasa och åt på Amarillo, shoppade kläder och gick på bio på Drive och körde hem sen.
Det var en underbar kväll i det allra bästa sällskap. <3

Lördag:
Höstfixande utomhus i vacker väder, klippa gräs, räfsa löv och plantera ljung. S var och hjälpte sin pappa under en stor del av dagen.
Var på loppis med S underbara syster I.
Var på Unga Vuxna kväll med gäst Jukka Sandvik där vi fick en massa bra och djupa diskussioner. En mycket givande samling!
Filmkväll med I och sen sova sova.

Söndag:
Denna dag präglas av relationer.
"Jag var sjuk och ni besökte mig" sa Jesus.
Vi va och hälsa på S faffa idag. Det var värdefullt.
Sen va vi och fixa ramar till mina tavlor, eller pappa fixade dem och vi såg på och höll i lite grann (händiga som S och jag är, hmmm. not), träffa brorsan och T och lilla söta M.
Va ti fammos och drack saft och träffa min härliga kusin och hennes barn.
Va på bön och lovsång med världens underbaraste ex-kollegor och en man. En givande kväll i gemytligt sällskap.
Träffade Å och W på Torghallen och påmindes om Guds omsorg och godhet mot oss! Fick nämligen höra om ett bönesvar. Halleluja och tack Gud! :D

Nu väntar bara 7th Heaven på mig och S och en kväll fri från oroliga magar och ångestfyllda tankar, och oj vad ja ska njut av den känslan! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti