tiistai 27. maaliskuuta 2012

Heliga stunder

Ibland bara kommer heliga stunder över en, helt plötsligt
Guds närvaro som bara omsluter en och sprider en skön och innerlig frid
påminner en om var man hör hemma, var man trivs och mår bra

Jag hittade två fantastiskt fina låtar idag:
"Just take me by your side" och "We lift our hands"
av Daniel S. Diago på Youtube
En gudabenådad artist med en otroligt vacker röst

Melodin och gitarrspelandet slår an vid ett ackord inom mig och får mig att bara vilja falla ner i tillbedjan och bön

"You are holy, my God
You are holy, my king
No one knows me, like you
No one loves me, like you"

Tänk att Gud kan vara så stor och ändå är det så lätt att glömma bort det!
Jag är så glad att Gud har hittat mig, och att jag får känna Jesus.
Han ger mig frid, han bekräftar mig, han visar mig vart mina ögon skall riktas, vart mina steg skall styras, vad mitt liv skall handla om

Inga ord kan beskriva känslan av frid som infinner sig

Tack Gud för denna stund, just nu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti